V Zagrebu so taksisti začeli bojkot proti platformama Uber in Bolt zaradi nepravičnih pogojev dela in prenizkih cen, ki ne pokrivajo osnovnih stroškov vožnje. Vozniki opozarjajo, da je februarsko znižanje tarif pri Ubru sprožilo občuten padec cen voženj, kateremu je kmalu sledil tudi Bolt. Večina voženj je zdaj vredna le 3,2 do 3,4 € bruto, kar pomeni, da vozniki dejansko prejmejo le 2,4 €, čeprav morajo včasih za prevzem stranke voziti tudi deset minut dlje. To pomeni, da pogosto delajo skoraj brezplačno. Še huje – od tega skromnega zaslužka jim platforme Uber in Bolt vzamejo med 25 % in 35 % provizije. Pred nekaj leti so bile cene višje, vendar so se sčasoma znižale, kar vodi v dolge in časovno zahtevne vožnje, za katere vozniki zaslužijo zgolj simbolično vsoto. Na primer, za 25 minut vožnje so zaslužili le 2,5 €, kar ne vključuje stroškov goriva, amortizacije vozila in drugih obveznosti. Tako postaja jasno, da vozniki nosijo vse stroške in tveganja, medtem ko platforme pobirajo visok delež zaslužka, ne da bi prevzele kakršnokoli odgovornost.
Medtem je na Hrvaškem potekala tudi inšpekcija cestnega prometa, ki je izvedla nadzor nad vozniki platform v Zagrebu in Reki. Inšpekcija je odkrila številne nepravilnosti, vključno z neustreznimi vozili, ki niso izpolnjevala zahtev glede dolžine in emisijskih standardov. Skupno je bilo zaznanih 29 prekrškov, osem vozil pa je bilo začasno izključenih iz prometa. Ena izmed večjih ugotovitev je bila, da je voznik uporabljal ponarejeno vozniško dovoljenje, zaradi česar je bil izgnan iz Hrvaške. Inšpekcija je napovedala, da bo nadzor nadaljevala in da bodo vozniki, ki ne izpolnjujejo predpisov, ustrezno kaznovani.
Vozniki so prav tako izrazili zaskrbljenost nad naraščajočim številom prekrškov, povezanih z neregistriranimi vozili, ki opravljajo prevoze preko aplikacij. Kljub zakonskim zahtevam, da morajo vsa vozila, ki izvajajo prevoze, izpolnjevati določene tehnične standarde in biti registrirana kot taksi vozila, se pojavljajo vozila, ki teh predpisov ne izpolnjujejo. Ti neregistrirani prevozniki, ki jih pogosto ni mogoče preveriti, dodatno zmanjšujejo prihodke tistih, ki zakonito opravljajo svoje delo. Takšni primeri jasno nakazujejo zakaj je potrebna strožja regulacija in večji nadzor nad delovanjem prevoznikov, še posebej tistih, ki delujejo na tovrstnih platformah.
Podobno problematiko opažamo tudi v Sloveniji pri podjetju Wolt. Platforma deluje brez zadostnega nadzora, kar omogoča, da trg preplavljajo nepreverjeni dostavljavci, pogosto brez ustreznih delovnih pogodb ali registracije. Tako kot na Hrvaškem Uber in Bolt pritiskata na taksiste z nenormalno nizkimi cenami, tudi Wolt v Sloveniji ustvarja pritisk na klasične dostavne službe in lokale, ki so zaradi nepoštene konkurence v slabšem položaju. Pomanjkanje regulacije pomeni, da so pravila igre nejasna, kar vodi v znižanje standardov in poslabšanje pogojev na trgu.
Zavedamo se kako pomembno je zagotavljanje pravičnih delovnih pogojev za vse, ki opravljajo prevoze, zato v celoti podpiramo Sindikat vozača platformi Hrvatske in njihova prizadevanja za pravično obravnavo ter zaščito pravic voznikov. Podpiramo njihov boj za boljše pogoje dela, pravično plačilo in večjo regulacijo, saj verjamemo, da si vsak voznik zasluži dostojne pogoje dela, ki bodo zagotavljali tako njihovo osnovno blaginjo kot tudi varnost potnikov.