Danes, 8. 9. 2022, bo v središču Bruslja potekal vseevropski protest taksi industrije kot odgovor na razkritja t. i. UberFiles.

Demonstracije organizira Bruseljsko združenje taksistov (BEF) skupaj z Belgijsko taksi federacijo (FeBeT) in Elite taxi, pridružili pa se bomo predstavniki evropskih sindikatov in taksi služb. Prihod so potrdili tudi predstavniki taksi dejavnosti iz neevropskih držav in tudi različne politične skupine, vključno z zelenimi strankami Evropske unije.

Po protestni vožnji se bomo predstavniki taksi dejavnosti udeležili srečanja s predstavniki Evropske komisije.

Predvidena so tri srečanja, in sicer z evropsko komisarko za konkurenco Margrethe Vestager, evropskim komisarjem za zaposlovanje in socialne pravice Nicolasom Schmitom in evropsko komisarko za promet Adino Valean.

Glavne zahteve, ki jih bomo predstavili, so takojšnje preiskave proti Uberju, tako na evropskem kot nacionalnem nivoju, razveljavitev priporočila EU 2022/C62/01 in jasna razmejitev med avtotaksi dejavnostjo in najemom vozila z voznikom.

Naj spomnimo.
Zaradi uhajanja podatkov je bilo v začetku julija razkritih več kot 124 000 internih dokumentov iz 40 držav, vključno z beležkami, dnevniki, SMS sporočili, več kot 83 000 elektronskih sporočil, WhatsApp sporočil in drugih datotek iz obdobja 2013–2017., ki jih je Marc MacGann, nekdanji vplivni lobist za Uber, poslal britanskemu časopisu “The Guardian”. Raziskava Mednarodnega konzorcija preiskovalnih novinarjev (ICIJ) kaže, da obstajajo indici, da so se resne kršitve konkurenčnih pravil v korist Uberja zgodile v vsaki članici EU.

Dokumenti, ki so pricurljali v javnost, namreč kažejo, da je Uber lobiral pri številnih visokih politikih, in sicer, s ciljem spremembe nacionalne zakonodaje, ki bi omogočila vstop korporaciji Uber. V večini primerov je šlo za uvajanje nove kategorije prevoza, tj. najem voznika z vozilom, nižanje standardov za pridobitev nacionalne licence (ukinjanje izpitov o poznavanju lokalnega območja, ukinjanje pogoja o poznavanju jezika ipd.) in ukinjanje obvezne tarife za omenjeno kategorijo prevozov.

Med politiki, ki so znašli v Uber Files, sta npr. sedanji francoski predsednik Emmanuel Macron, francoski minister za gospodarstvo avgusta 2014,  in nekdanja nizozemska evropska komisarka za konkurenco Neelie Kroes.