Minister za infrastrukturo Jernej Vrtovec ne prisluhne nikomur, ko gre za spremembo zakona o prevozih v cestnem prometu. Odločen ga je spremeniti tako, da bo v Sloveniji lahko začelo delovati platformno podjetje Uber.
Že dolgo znana in jasna sindikalna stališča, ki jih potrjuje tudi praksa delovanja Uberja v drugih državah, so do takega načina ponujanja najema >>vozila z voznikom<< zelo odklonilna. Da gre za skrajno prekarizacijo in izkoriščanje, rušenje obstoječih razmerij in sovražno prevzemanje tržišča taksi prevozov v državah, kjer Uber deluje, kažejo tudi mnoge sodbe sodišč po svetu.
Tudi v Sloveniji sindikalisti opozarjajo na škodljive prakse Uberja, že odkar se je pred leti prvič pojavla ideja politikov njegovem prihodu v Slovenijo. V celotno ZSSS, še posebej pa v Sindikatu delavcev prometa in zvez Slovenije (SDPZ), so se ministrovim spremembam zakona odločno uprli. Spomnimo še na nedavni protest sindikata taksistov, ki je del SDPZ. Taksisti so ministru, ki jih je vendar sprejel, tudi v živo razložili, kaj si mislijo o prihodu Uberja v Slovenijo.
A minister očitno ne sliši nikogar. Naslednja vladna poteza je tako predstavitev zakona socialnim partnerjem na ekonomsko-socialnem svetu 24. Marca, že 1.aprila pa naj bi ga obravnavali poslanci pristojnega odbora za infrastrukturo. Tudi tam bodo sindikalisti zraven, in kot napoveduje naš tokratni sogovornik za rubriko. Obrazi sindikata Dejan Jefim, imajo analize, argumente, podatke, s katerimi bodo potrkali na razum posank in poslancev. Bo to dovolj? Če ne bo, sldijo nove akcije, smo še izvedeli. Generalna sekretarka SDPZ Saška Kiara Kumer pravi, da so ministrova stališča izredno trda. Iz neuradnih virov pa smo izvedeli, da morda tudi zato, ker za Uberjem, nismo preverili, a bi vendarle pričakovali še kakšen bolj celovt vladni razmislek in strokovno analizo v dobro slovenskim delavkam in delavcem.